Thursday 6 June 2013

PERKEP MEMBERI SUMBANGAN KEPADA MADRASAH MASYARAKAT PELARIAN ROHINGYA DI JALAN MERU, KLANG

[Puan Sri Rohayah mewakili PERKEP menyampaikan sumbangan sebanyak RM1,950,  
bahan-bahan makanan serta alatulis kepada Ustaz Mohd. Jaber - Pengerusi, Majlis Ulama Rohingya (MUR)]


Yang Berbahagia Datin Seri Rohayah binti Dato Seri Panglima Haji Mohd. Yassin, isteri kepada Yang Berbahagia Dato’ Seri Mohd. Bakri Zinin (Timbalan Ketua Polis Negara) yang mewakili Persatuan Keluarga-Keluarga Polis (PERKEP) Jabatan Siasatan Jenayah, Bukit Aman telah melawat Madrasah Al- Islamiah Al-Islahiah Maahad Tahfizul Quran di No. 2 Jalan Sentosa, off 29 Taman Bunga Melor, Jalan Meru, Klang pada 20 Mei 2013.

Ketibaan Datin Seri Rohayah dan ahli-ahli Jawatankuasa PERKEP telah disambut oleh Ustaz Mohd. Jaber Subahan selaku Pengerusi, Majlis Ulama Rohingya (MUR) dan barisan pimpinan MUR yang lain.

Sempena dengan lawatan tersebut PERKEP telah menyumbangkan sebanyak RM1,450.00 wang tunai dan sekeping cek bernilai RM500 .


Selain daripada itu PERKEP juga menghadiahkan kain, makanan kering (susu, gula, teh, milo dan biskut, coklat) dan alatulis (buku, pen, pensil) untuk 72 murid yang mengikuti pengajian al-Quran, Fardu Ain dan Tahfiz al-Quran di madrasah tersebut.

Ustaz Mohd. Jaber telah merakamkan ucapan setinggi penghargaan dan ribuan terima kasih kepada pimpinan utama PERKEP kerana begitu prihatin terhadap permasaalahan pendidikan yang dihadapi oleh anak-anak masyarakat pelarian Rohingya di negara ini.

Ustaz Mohd. Jaber juga berharap semoga NGO-NGO dan badan-badan kebajikan lain di negara ini akan tampil sama untuk memberi sumbangan samada dalam bentuk wang ringgit atau barang-barang makanan serta alatulis untuk dimanfaatkan oleh murid-murid yang sedang mengikuti pengajian al-Quran dan Pengajian Islam di 13 buah madrasah di seluruh negara yang berada di bawah naungan Majlis Ulama Rohingya (MUR).

Kata Ustaz Mohd. Jaber lagi – hanya dengan memberikan pendidikan (khususnya ilmu ukhrawi) anak-anak ini akan menjadi manusia yang beriman dan bertaqwa kepada Allah Subhanahu Wataala. Insya’Allah! 

(Pemimpin PERKEP bergambar dengan murid-murid dan barisan pemimpin MUR)


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More