Thursday 5 July 2012

TERIMA KASIH KEPADA KERAJAAN MALAYSIA

Majlis Ulama Rohingya (MUR) merakamkan setinggi penghargaan dan ribuan terima kasih kepada kerajaan Malaysia di bawah pimpinan YAB Dato Seri Najib Tun Razak yang telah membuat aku janji untuk menghantar bantuan kemanusiaan kepada mangsa etnik Rohingya Muslim yang terlibat dalam rusuhan etnik yang paling buruk di wilayah Rakhine, Myanmar pada awal bulan Jun yang lalu.  Komitmen tersebut telah dibuat oleh Menteri Luar Malaysia, Datuk Seri Anifah Aman dalam satu siding media baru-baru ini.

MUR juga mengucapkan ribuan terima kasih kepada beberapa NGO dan pertubuhan siasah di Malaysia yang begitu komited untuk membantu mangsa tragedi.

Tidak ketinggalan, MUR juga berterima kasih kepada institusi-institusi zakat di negara ini seperti Yayasan Taqwa Wilayah Persekutuan, Lembaga Zakat Selangor, Pusat Urus Zakat Pulau Pinang dan masyarakat Malaysia umumnya yang sentiasa menunjukkan sifat ehsan untuk menghulur bantuan yang berupa wang ringgit dan keperluan lain – terutama untuk tujuan pembangunan pendidikan dan pengukuhan aqidah anak-anak masyarakat pelarian Rohingya yang berada di negara ini.

Semoga Allah s.w.t jua yang dapat membalas jasa dan budi baik pemimpin kerajaan khususnya dan pemimpin NGO serta masyarakat Malaysia umumnya. Insya’Allah!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More